Twoje cudowne dziesięć centymetrów

Ciało ludzkie jest niesamowite. Kiedy miała się rodzić moja druga córka, miałam pewne obawy, czyrozwarcie szyjki macicy dam radę urodzić naturalnie po cesarce. Spotkałam się z moją doulą, żeby zwierzyć się ze swojego niepokoju, a ona pokazała mi jakąś książkę o porodzie. Tam znalazłam inspirację – dziesięciocentymetrowy krąg obrazujący jak musi się rozewrzeć szyjka macicy, żeby wydać na świat dziecko. Jak zobaczyłam ten okrąg, nie mogłam od niego oderwać wzroku. Dziesięć centymetrów średnicy! Co innego czytać o tym, a co innego zobaczyć. To naprawdę dużo! Myślałam o tym okręgu podczas porodu i wyobrażałam sobie, jak moje ciało się otwiera. Bardzo pomogło mi to przejść pierwszą fazę porodu.

To niezwykła zdolność naszego kobiecego ciała. Szyjka macicy rozwiera się tak tylko te kilka razy w życiu właśnie przy porodzie. Musi ona równocześnie przez całą ciążę być twarda i zamknięta, żeby utrzymać w ciele kobiety worek owodniowy i blokować wyjście.

Tak więc Wasza szyjka macicy jest jak prawdziwa kobieta. Kiedy trzeba, trzyma się dzielnie, zamknięta i twarda, chroniąc maleństwo, by powoli zacząć się zmiękczać, skracać, a w końcu rozwierać ten jeden jedyny raz, kiedy ma wypuścić na świat maleństwo.

Jeśli przed Tobą poród i dręczy Cię niepokój – weź linijkę i cyrkiel i narysuj swoją rozwartą szyjkę. Pomaluj ją jak chcesz, a potem kiedy już się zacznie, wpatruj się w nią i myśl o tym jak niezwykłe jest Twoje ciało 🙂

2 thoughts on “Twoje cudowne dziesięć centymetrów

Skomentuj

