O mnie

P1010848

Jestem szczęśliwą mamą dwóch dziewczynek, z wykształcenia anglistką, dumną mieszkanką Warszawy.

Moja przygoda z doulowaniem ma swój początek chyba jeszcze w dzieciństwie. Mieszkałam niedaleko szpitala położniczego św. Zofii i pamiętam, że zawsze jak tamtędy przechodziłam, patrzyłam w jego okna i myślałam – „jejku, może właśnie teraz rodzi się tam jakieś dziecko”. Pamiętam też, jak ktoś mnie pyta, kim zostanę, jak dorosnę, a ja mówię – „ginekologiem-położnikiem”.

A tak naprawdę to moje porody, jak to zwykle bywa, pozwoliły mi na serio zająć się tematem. Doświadczyłam w swoich porodach wielkiej różnorodności – porodu domowego, cesarki, porodu szpitalnego i asysty douli.

Moje macierzyństwo również oscylowało od podejścia bardzo zasadniczego i kontrolującego przy pierwszym dziecku, do pełnego bliskości i wyrozumiałości przy drugim.

Uczestniczenie w cudzie narodzin i wspieranie matki, by mogła o własnych siłach urodzić swoje dziecko wydaje mi się czymś niezwykle cennym i doniosłym.

Skomentuj

